GREECE - The Heaven of this World

Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2011

ΕΝΩΣΗ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΦΡΟΥΡΑΣ
Δ.Φ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ & Α.Φ. ΚΑΣΣΑΝΔΡΑΣ
Οδός Πολυζωίδη & Τερτσέτη
Ν.Ιωνία Θες/νίκης ΤΚ57008
Τηλ-Fax: 2310755910

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, 24 Νοεμβρίου 2011

ΠΡΟΣ
- Π.Ο.Υ.Ε.Φ.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
- ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ Ε.Φ.
- ΜΕΛΗ ΕΝΩΣΕΩΝ Ε.Φ. 

ΘΕΜΑ : Περί απάντησης 880/18-11-2011 κ. Υφυπουργού σε ερώτηση 966/24-10-2011 Βουλευτή

Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα αρχεία της Βουλής των Ελλήνων, στις 18-11-2011 εκδόθηκε απάντηση με Αρ.Πρωτ. 880 από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, με υπογραφή του Υφυπουργού κ. Πεταλωτή Γεωργίου, προς την ερώτηση με Αρ.Πρωτ. 966/24-10/2011 του Βουλευτή κ. Ντινόπουλου Αργύρη σχετικά με προβλήματα ασφάλειας στην υπηρεσία Εξωτερικής Φρούρησης του Καταστήματος Κράτησης Κορυδαλλού.

Παρότι εκ του τίτλου δεν φαίνεται να αφορά το Κατάστημα Κράτησης Θεσσαλονίκης, διαβάζοντας το περιεχόμενο διαπιστώνουμε ότι αρκετά από αυτά που αναφέρονται αφορούν και την Θεσσαλονίκη αν όχι όλες τις Εξωτερικές Φρουρές. Πέραν αυτού, οφθαλμοφανή ζητήματα ασφαλούς φύλαξης του Κορυδαλλού μας αφορούν όλους, καθότι τις επιπτώσεις των άλυτων προβλημάτων της μεγαλύτερης φυλακής της χώρας τα λουζόμαστε όλοι ανεξαιρέτως, όπως από την άλλη πλευρά τα λυμένα θα ανοίξουν την πόρτα επίλυσης και για τις υπόλοιπες Εξωτερικές Φρουρές. Επιπλέον, ζητήματα που αφορούν οτιδήποτε σχετικό με την Εξωτερική Φρουρά και κατατίθενται στην Βουλή, δεν πρέπει να αφήνουν κανέναν από εμάς αδιάφορο. Τέλος και κυρίως αυτό, θέλουμε να δείξουμε την επιτακτική ανάγκη να αντιπαρατεθούμε άμεσα και ανοιχτά, όχι απλώς ως αμυνόμενοι που ήδη είμαστε αλλά ως επιτιθέμενοι υπέρ βωμών και εστιών, γιατί σε τελική ανάλυση αυτά απειλούνται από τέτοιες εχθρικές ενέργειες ανώτερων-ανώτατων προϊσταμένων.
Γι αυτό και υποχρεούμαστε να πάρουμε θέση.

Διαβάζοντας την ερώτηση του Βουλευτή κ. Ντινόπουλου προς τον Υπουργό Δικαιοσύνης και αμέσως μετά την απάντηση του αρμόδιου Υφυπουργού κ. Πεταλωτή, αδυνατούμε -αλλά κι ούτε θέλουμε πλέον- να κρύψουμε την αγανάκτηση που τα τελευταία χρόνια ολοένα και αυξάνεται σε κατ’ ιδίαν συναδελφικές συζητήσεις αλλά και αποτυπώνεται εδώ και δύο χρόνια από έγγραφα Ενώσεων Ε.Φ. προς φορείς του Υπουργείου μας. Οι λόγοι είναι προφανείς και όσον αφορά το θέμα μας ειδικότερα:

1) Αναφέρει ο Υφυπουργός κ. Πεταλωτής, όπως ανέφερε και ο τέως Υπουργός κ. Καστανίδης σε παλαιότερο ερώτημα, ότι η μείωση των απασχολουμένων υπαλλήλων σε βάρδιες έγινε κατά 20%. Δυστυχώς για εμάς, αυτό δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα αφού τις νύχτες και τις αργίες φτάνει το 45%, από την στιγμή που βάρδιες με δυναμικότητα 18 ατόμων μειώθηκαν για την Θεσσαλονίκη στο τραγικότατο αριθμό των 10, αριθμό που ουδέποτε καταφέραμε να τηρήσουμε λόγω πλήρους έλλειψης επαφής της διαταγής με την πραγματικότητα, κάτι που το έχουμε επισημάνει με σωρεία εγγράφων προς το Υπουργείο μας, τα οποία έχουν αγνοηθεί, δείγμα της κατρακύλας και της αδυναμίας ρεαλιστικής σύνδεσης του κρατικού μηχανισμού με τους υφιστάμενους φορείς. Αν όμως το ποσοστό αυτό (45%) δεν ισχύει παρά μόνον στην Εξωτερική Φρουρά Θεσσαλονίκης τότε θα συμπεράνουμε ότι προφανώς δεχόμαστε επιλεκτική προς το χειρότερο μεταχείριση από το Υπουργείο μας και χρήζει επιπλέον διαφορετικής αντιμετώπισης. Βέβαια, θυμούμαστε μία μείωση του 20% εντός μηνός (Δεκέμβριο 2010 προς Ιανουάριο 2011) όπου μειώθηκαν τα μειωμένα από το τραγικό αριθμό των 12 στον τραγικότερο των 10 (στην Θεσσαλονίκη, αλλά και το ανάλογο παντού) και ελπίζουμε να μην εννοεί αυτό ο κ. Υφυπουργός, διαφορετικά κάποιος μας ειρωνεύεται, έστω και ακούσια, καθότι ακούσια άγνοια σε γνωστοποιημένα ζητήματα ασφαλείας από υψηλά ιστάμενη θέση δεν δύναται να υφίσταται.

2) Αναφέρει ότι «η όποια μείωση θέσεων, δεν σημαίνει ότι καταργείται η ατομική ευθύνη, ούτε αποτελεί άλλοθι για την μη ορθή -στα πλαίσια της μέσης συνετής δυνατότητας- εκτέλεση των υπηρεσιακών καθηκόντων». Αυτή η τοποθέτηση είναι προσβλητική για την νοημοσύνη μας. Διαφορετικά πώς να ερμηνεύσουμε την «μέση συνετή δυνατότητά μας» όταν από Ομάδα Επιφυλακής 8 ατόμων με δυνατότητες 24ωρης περιπολίας και αλληλοκάλυψης θέσεων, ελέγχων, συλλήψεων, πρόληψης και αποτροπής έκνομων ενεργειών, ενεργητικής άμυνας, συνδρομής στο εσωτερικό της Φυλακής, αντιμετώπισης λοιπών εκτάκτων περιστατικών ή συνδυασμού αυτών, πέφτουμε στο ΜΗΔΕΝ προσωπικό για Ομάδα Επιφυλακής τις νύχτες και αργίες, επειδή απλά βγήκε ένα επιπλέον έκτακτο «νοσοκομείο» προς φύλαξη και απαγορεύεται να ξεπεράσουμε τους 10 εργαζόμενους Φρουρούς, που σημαίνει ότι σε άλλες Φυλακές καταργούνται σκοπιές; Η «μέση συνετή δυνατότητα» ισχύει και για τον Κανένα; Ή μήπως έστω μπορούμε να αντιστοιχήσουμε την ευθύνη από 8 άτομα στα 2 ερμηνεύοντας και αξιοποιώντας αυτήν την «μέση συνετή δυνατότητα»;

3) Η δικαιολογία ότι «Η φρούρηση νοσηλευομένων κρατουμένων από ένα φρουρό, συμβαίνει σε εξαιρετικές και μόνο περιπτώσεις, στο πλαίσιο εξοικονόμησης δύναμης και κατόπιν αξιολόγησης της νόσου του κρατουμένου (πχ ανήκεστος βλάβη)», είναι καθόλα τραγική, εμφανέστατα από ανώτερο προϊστάμενο που όχι απλώς υπερβαίνει τα όρια των κανονισμών φύλαξης, αλλά που κυρίως δεν κατανοεί τις συνθήκες, τις ανάγκες και τις προϋποθέσεις φύλαξης κρατουμένων σε νοσοκομεία. Εάν υποθέσουμε ότι τον κρατούμενο τον φυλάσσει κάποιος κινηματογραφικός ήρωας τύπου Τσακ Νόρρις, που δεν αδιαθετεί ποτέ, δεν αφαιρείται ποτέ, δεν έχει βιολογικές ανάγκες, μπορεί να επιβλέπει δύο διαφορετικά σημεία ελέγχου ταυτόχρονα, γενικά διαθέτει υπερφυσικές ικανότητες πρόληψης και καταστολής, τότε μπορούμε και να παραβλέψουμε ακόμη και το ενδεχόμενο της εξωτερικής συνδρομής προς απόδραση, καθότι ως γνωστόν, από την επαγγελματικά υπεύθυνη εργασία που παρέχουμε επί πάνω από δέκα χρόνια, ο πλέον κρίσιμος παράγοντας απόδρασης με τις υψηλότερες πιθανότητες επιτυχίας είναι η εξωτερική συνδρομή (είτε με συνεργία, απασχόληση έως και επίθεση κατά φρουρού, είτε και με φυγάδευση με χρήση οχήματος). Επίσης, δεν γίνεται κατανοητή η παρένθεση «(πχ ανήκεστος βλάβη») γιατί αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να φυλάσσονται κρατούμενοι από έναν φρουρό και για άλλους «ειδικούς» λόγους. Θα θέλαμε μάλιστα να μάθουμε εάν αυτή η γραπτή δήλωση του υφυπουργού μας, βασίζεται σε κάποια κανονιστική πράξη, καθότι ουδείς γνωστός κανονισμός προβλέπει φύλαξη ενός από έναν, χωρίς εξαίρεση. Μην παραβλέψουμε ότι σε περίπτωση «ανηκέστου βλάβης» κρατουμένου εκκινείται άμεσα νόμιμη διαδικασία αποφυλάκισής του.

4) Αναφέρει ότι «προϋπόθεση διορισμού αυτών (Ε.Φ.) αποτελεί η έγκριση των θέσεων –στο πλαίσιο της απαγόρευσης προσλήψεων (1 διορισμός ανά 10 αποχωρήσεις)- από το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης…», που σημαίνει ότι παρά τις προσδοκίες μας δεν έχει φανερή πρόθεση το Υπουργείο μας να προωθήσει την εξαίρεση της ΥΕΦΚΚ από το 1 προς 10 προβάλλοντας την ιδιαιτερότητα της ένοπλης ένστολης ειδικής υπηρεσίας μας, άρα αναγνωρίζει εκ των προτέρων ότι βάση του «πλαισίου απαγόρευσης προσλήψεων» δεν πρόκειται να προσληφθούν Εξωτερικοί Φρουροί ακριβώς όπως στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.

5) Η απάντηση αφήνει τελείως αναπάντητα τα ζητήματα:
- των χρωστούμενων ρεπό στους συναδέλφους που –προσοχή- μόνον αυξάνονται
- της περαιτέρω αποδυνάμωσης του Κορυδαλλού κατά 20+ ΕΦ την τελευταία διετία και ακούμε ότι πρόκειται να φύγουν κι άλλοι
- του ανεπαρκή έως μηδενικού φωτισμού στους χώρους ευθύνης της Φρουράς
- της έλλειψης προστατευτικού πλέγματος στον εξωτερικό μαντρότοιχο
Ταυτόχρονα παραπλανεί την τελευταία ερώτηση παρουσιάζοντας ως έξοδα προς την Εξωτερική Φρουρά κονδύλια προς την Σωφρονιστική Υπηρεσία (κι αυτό το υποθέτουμε καθότι προς την Εξωτερική Φρουρά προφανώς δεν πήγαν) που αφορούν ενίσχυση της εσωτερικής ασφάλειας, όπως ανιχνευτές κίνησης και λοιπών ηλεκτρονικών εποπτικών μέσων μη ελεγχόμενων από τις Εξωτερικές Φρουρές. Τα αγορασμένα συστήματα ελέγχου XRays, μαγνητικές πύλες, ανίχνευσης ναρκωτικών ουσιών, μετάλλων και χειραποσκευών, συστήματα ενδοεπικοινωνίας, ηλεκτρονικές κλειδαριές, καταγραφικά, συναγερμοί κλπ, αφορούν τις ανάγκες της Σωφρονιστικής Υπηρεσίας, καθότι τίποτα από αυτά δεν διαθέτουμε στις Εξωτερικές Φρουρές. Εξάλλου το γεγονός ότι με έξοδα της Ομοσπονδίας ή και των εκάστοτε Ενώσεων έως και μεμονωμένων συναδέλφων, αγοράζουμε πομποδέκτες, ακόμη και κάμερες με ανιχνευτές, ηλεκτρονικές αντιβανδαλιστικές κλειδαριές, ερμάρια και έπιπλα, συστήματα θέρμανσης, ηλεκτρονικό εξοπλισμό, μέχρι και για συντήρηση δημόσιου υλικού, όπλα, ρουχισμό, αλεξίσφαιρα, προβολείς, ατομικούς φακούς κλπ εξοπλισμό, μέχρι που εκπαιδευόμαστε με δικά μας έξοδα είτε ατομικά είτε ομαδικά είτε εξωυπηρεσιακά είτε ενδοϋπηρεσιακά, αποδεικνύει εκ των πραγμάτων την αόριστη έως και καθολική παραμέληση της ΥΕΦΚΚ από το Υπουργείο μας.

Τι προτείνουμε τόσο ειδικά για το θέμα μας όσο και γενικά για την στάση μας:

1. Να ενημερωθεί ο Βουλευτής κ. Ντινόπουλος για την ποιότητα της απάντησης στο ερώτημά του και για του λόγου το αληθές να κληθεί στο Κ.Κ. Κορυδαλλού για να διαπιστώσει ιδίοις όμμασι. Δεν γίνεται να κατανοήσει τα δεδομένα εξ αποστάσεως. Κάθε φορά φαίνεται ότι γίνεται το ίδιο, από την μία έχουμε τίμιες ερωτήσεις Βουλευτών (εμφανώς καθοδηγούμενες από συναδέλφους και καλώς) και από την άλλη ομιχλώδεις, παραπλανητικές απαντήσεις από το Υπουργείο, που εκμεταλλεύεται την αδυναμία των Βουλευτών να διασταυρώνουν το νόημα των επίσημων απαντήσεων.

2. Να λάβουμε ως Ομοσπονδία απευθείας θέση ενάντια στην προκλητικά επιπόλαιη στάση του κ. Υφυπουργού απέναντι στην Υ.Ε.Φ.Κ.Κ., με επιχειρήματα είτε όπως τα παρουσιάζουμε εδώ είτε με επιπλέον όπου χρειάζεται.

3. Να προβλέψουμε αντιδράσεις –η εμπειρία υπάρχει- και να έχουμε έτοιμες απαντήσεις, όπως για παράδειγμα το ανυπόστατο του προφορικού -γιατί γραπτού δεν το είδαμε ακόμη- επιχειρήματος ότι αφού μέχρι σήμερα δεν έγινε ένοπλη επίθεση σε Φυλακές τις νύχτες και αργίες δεν χρειαζόμαστε Ομάδες Επιφυλακής τις ανάλογες ώρες.

4. Να επικοινωνούμε με το Υπουργείο εγγράφως και να απαιτούμε έγγραφες πρωτοκολλημένες απαντήσεις σε όλα τα ζητήματα. Έτσι θα αποφεύγουμε κακοτοπιές του προφορικού λόγου, ο οποίος σαν τον αέρα έρχεται και φεύγει. Όπου χρειάζεται να παρεμβαίνει ο Νομικός μας Εκπρόσωπος.

5. Να ενεργοποιηθούν άπαντες οι Εξωτερικοί Φρουροί και οι Ενώσεις με κοινοποιήσεις σε όλα τα Πρωτοβάθμια, των θεμάτων που αφορούν όλες τις Εξωτερικές Φρουρές. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούμε να αλληλοβοηθιόμαστε τάχιστα, με ποικιλία ιδεών, προτάσεων, απόψεων. Αρχής γενομένης του παρόντος. Να ενθαρρυνθεί η χρήση του διαδικτύου γι αυτόν τον σκοπό, ανακοινώνοντας στα μέλη μας την ύπαρξη κλειστού και ασφαλούς χώρου σοβαρών συζητήσεων στον επίσημο ιστότοπο της Ομοσπονδίας. Για πιο χαλαρούς εισαγωγικούς διαλόγους, όμως καθόλα εποικοδομητικούς για τις επικοινωνίες μας, ενδείκνυται ως αρκετά παραγωγική και η χρήση του facebook στην κλειστή ομάδα που έχει ήδη δημιουργηθεί.

6. Να τροποποιήσουμε εξελίξουμε τους τρόπους αντίδρασης και να μην μείνουμε μόνον στις απεργίες, λύση που σήμερα φαίνεται αρκετά βολική προς το Κράτος που όμως σύντομα δεν θα διστάσει να τις βγάζει και εκτός νόμου, ενώ ταλαιπωρούνται οι ίδιοι οι πολίτες από τις κρατικές δυσλειτουργίες και όχι η υπόσταση των κρατικών φορέων, με αποτέλεσμα την αγανάκτηση έως και απογοήτευση των ίδιων των πολιτών από τα πενιχρά αποτελέσματα των απεργιών. Έχουμε την διάθεση να προτείνουμε λύσεις, έχουμε ήδη προτάσεις προς κατάθεση και επεξεργασία από το σύνολο των Ενώσεων πανελλαδικά, ενδεχομένως και από το ευρύτερο δημόσιο πεδίο, που να μας καθιστούν καταλύτες και όχι καταλυμένους, απρόβλεπτους και όχι προβλέψιμους, απειλητικούς σε αυτούς που φταίνε και όχι σε αυτούς που δεν φταίνε. Για σοβαρότερες μορφές αντίδρασης χρειάζεται να γίνει μία γενικευμένη συζήτηση, στα πλαίσια αγαστής συνεργασίας μεταξύ των ανά την Επικράτεια Εξωτερικών Φρουρών, γι αυτό και προτείναμε προ μηνός στην ΠΟΥΕΦ να ηγηθεί πρόσκλησης εκτάκτου συμβουλίου Προέδρων. Μας προβληματίζει όμως και η στάση της ΑΔΕΔΥ αλλά και ΓΣΕΕ απέναντι στην πρόσφατη κινητοποίηση της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ που οι συνδικαλιστές της έχουν βγει μπροστά αντιστεκόμενοι στο γνωστό άδικα επιβαλλόμενο «χαράτσι» που αφορά το πανελλήνιο αλλά έχουν μείνει μόνοι τους απέναντι στους κρατικούς μηχανισμούς καταστολής αντιδράσεων.

Με την προσπάθεια αυτή προσδοκούμε να ωθήσουμε παραδειγματίζοντας προς μία κοινή συνισταμένη τις ενέργειες των συναδέλφων της Ομοσπονδίας μας, της Ένωσης Υπαλλήλων Ε.Φ. Κορυδαλλού, αλλά και των Εξωτερικών Φρουρών όλης της Ελλάδος, ώστε να αντιμετωπίζουμε συλλογικά τα προβλήματά μας που επί του πρακτέου αποδεικνύονται κοινά, δεδομένου ότι σε συνδυασμό με την αδιέξοδη οικονομική κατάσταση σε οικογενειακό-ατομικό επίπεδο τα περιθώρια να μένουν τα υπηρεσιακά ζητήματά μας σε εκκρεμότητα είναι ανύπαρκτα και σύντομα θα απειλούν ακόμη και την αρμονική μας συνύπαρξη. Θεωρούμε αδιανόητο στην σημερινή εποχή να συνεχίσουμε να ανεχόμαστε υπεκφυγές σε τίμιες ερωτήσεις, επιπόλαιες τοποθετήσεις, παραπλανητικές απαντήσεις στο όριο του ψεύδους, με αποτέλεσμα να χάνουμε το δίκιο μας από τους ανώτερους έως και ανώτατους προϊσταμένους μας, πόσο μάλλον από αυτούς που λειτουργικά με την δύναμη των αποφάσεών τους οφείλουν να προστατεύουν και όχι να απογυμνώνουν εκθέτοντας δυσανάλογα ακόμη και με τα νέα δεδομένα της Οικονομικής Κρίσης μία Ένοπλη Υπηρεσία Ασφαλείας και το προσωπικό αυτής.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας

Ντουράκογλου Γεώργιος Αναστασιάδης Νικόλαος

Δεν υπάρχουν σχόλια: